2011. január 20. csütörtök, 14:56 |
2010. októberében két új szabvánnyal gazdagodott a motorolajok világa, ugyanis megjelentek az API SN és az ILSAC GF-5 szabványok. Mindkét szabvány benzinmotoros személygépkocsik motorolajaira vonatkozik, és az autógyárak egy része várhatóan a 2011-től gyártott modellekhez követeli majd meg a kettő közül valamelyiket.
- API SN
- Az API SN szabványnak megfelelő olajok jobban féken tartják a magas hőmérsékleti lerakódások képződését, csökkentik az üledékképződést és fejlett elasztomer-kompatibilitással rendelkeznek. Azoknál a termékeknél, ahol az API SN szabvány kiegészül a „Resource Conserving” megjelöléssel, ott a teljesítményszint megegyezik az ILSAC GF-5 követelményeivel, azaz az API SN szabvány követelményein túl, az olaj javított üzemanyag-takarékossággal, turbófeltöltő-védelemmel és kipufogógáz utókezelő rendszer kompatibilitással is rendelkezik, továbbá védelmet nyújt a bioetanol üzemű motorok számára is, legfeljebb az E85 kategóriáig. Az API SN minőségű olajok visszafelé kompatibilisek, azaz minden korábbi API szabványú olaj helyett használhatók.
|
Bővebben...
|
2010. február 16. kedd, 17:37 |
A Mercedes Benz olaj specifikációk a Mercedes "Ezüst Könyv"-ében vannak kifejtve. Az egyes szabványok nevei a könyvbeli oldalszámokra és bekezdésekre hivatkoznak. Céljuk, hogy a kereskedőket tájékoztassák a gyár által jóváhagyott termékekről és azok helyes alkalmazási módjáról. A Mercedes személyautós motorolaj szabványai a következők:
- MB 229.1
- Benzin- és dízel üzemű motorokhoz. A megfelelő olaj teljesíti legalább az ACEA A2/B2 követelményeket, valamint további Mercedes teszteket.
- MB 229.3
- Benzin- és dízel üzemű motorokhoz. A szabvány megköveteli az ACEA A3/B3/B4 és az MB 229.1 szabványok teljesítését is. Ezzel a jóváhagyással csak 0Wxx vagy 5Wxx viszkozitású olajok rendelkezhetnek.
|
Bővebben...
|
|
2010. január 14. csütörtök, 19:52 |
2009-ben a Peugeot és a Citroën márkákat jegyző, francia PSA csoport saját motorolaj-szabványokat bocsátott ki, hogy pontosabban meg tudja határozni az általa gyártott autókhoz elvárt motorolajok minőségét és összetételét. Összesen 4 szabványról van szó, amelyekről egyelőre nem sok információ forog közkézen, de azt tudni lehet, hogy mindegyik valamely ACEA szabványra épül.
- PSA B71 2290
- 2009-ben bevezetett motorolajszabvány. Alacsony SAPS szintű motorolajat követel meg, amely alkalmas dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz, valamint Euro 5 motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 vagy C3 elvárásait, illetve további PSA specifikus teszteket.
|
Bővebben...
|
2009. szeptember 25. péntek, 13:12 |
GM motorolaj szabványokkal elősorban a 2002 után gyártott Opelek esetében találkozunk. Ezek a gépkocsik már sok esetben 30 ezer kilométeres olajcsereperiódussal is használhatóak, ha az alkalmazott olaj megfelel az előírt GM szabványnak. Ezek a szabványok elvárják, hogy az olaj megfeleljen valamelyik ACEA személyautós szabványnak, de azon túlmenően további GM házi teszteknek kell megfelelni a minősítés elnyeréséhez. Ezek a tesztek kiterjednek a motorra és az elasztomerekre (tömítésekre), valamint külöböző fizikai és kémiai paraméterek vizsgálatára.
GM-LL-A-025
A megfelelő olaj legalább 2,9 mPa*s HTHS viszkozitású, 0W30, 0W40, 5W30 vagy 5W40 viszkozitási osztályú, a Noack párolgása pedig legfeljebb 11,5 t%. A megkövetelt teljes bázisszám minimum 10,5 mg KOH/g. Az olajnak legalább 1,5% üzemanyag-takarékosságot kell mutatnia a referenciaként használt 15W40-es olajhoz képest, a GME 8331TP teszt szerint. További követelmények (házi tesztek):
- Elastomer Compatibility. GM GME 60 255
Elastomer Types: VQM, FPM, NBR, ACM
- Oil Release Test Gasoline Engines OP1 GMPTE-T DUR020
- Aeration Test GMPTE-T MEC024
- Valve train wear test (RNT) GMPTE-T DUR021
|
Bővebben...
|
|