|
2013. december 31. kedd, 22:06 |
Korábbi cikkünkben már bemutattuk a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 specifikációkat, amelyek 2002-2003 körényékén váltották fel az addigi GM ajánlásokat, de adósak vagyunk a GM Dexos 2 specifikáció bemutatásával. A korábbi Opel és Vauxhall modellekhez még ACEA szabványú motorolajokat ajánlott a GM, majd 2010-ig a benzines modellekhez a GM-LL-A-025 a dízel modellekhez pedig a GM-LL-B-025 volt az előírás.
A 2010-től bevezetett GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott. Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából. Az ACEA C3 szabvány követelményein túlmenően a szabvány az ILSAC GF-4 lerakódási tesztjének, valamint alacsony hőmérsékleti iszapképződési tesztjének előírásait is tartalmazza.
Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan.
A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabányoknak megfelelő olajok vannak előírva. |
2013. október 29. kedd, 16:18 |
Új motorolaj szabványt adott ki a Ford, WSS-M2C913-D néven. A szabványnak megfelelő olajok ajánlottak minden dízel üzemű Ford motorjához, kivéve a 2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi motorjaihoz. Kifejezetten ajánlja a Ford azokhoz a dízel motorjaihoz, ahol eddig M2C913-B vagy M2C913-C minőségű olaj volt az előírás. A 2012-től gyártott 2.2 Duratorq motorral gyártott Ford Transit gépkocsikhoz csak az új, M2C913-D szabványnak megfelelő olaj használható.
Az új szabványnak megfelelő olajok teljesítik a hosszú csereperiódusra vonatkozó követelményeket, valamint használhatók biodízellel vagy magas kéntartalmú üzemanyaggal működtetett motorokhoz is. |
|
2013. augusztus 23. péntek, 17:08 |
A legfontosabb európai kenőanyag-szabvány alkotó szervezet, az ACEA 2012 végén frissítette a személy- és haszongépjármű motorolajokra vonatkozó követelményeit. Az olajtársaságoknak, szokás szerint, 1 évük van felkészülni: 2013 decemberétől új termékek már csak akkor hivatkozhatnak arra, hogy teljesítik az ACEA szabványait, ha a 2012-es szabványoknak felelnek meg. A már létező kenőanyag-termékek 2014 decemberéig még ACEA kompatibilisnek számítanak a 2010-es limitek teljesítésével is.
|
Bővebben...
|
2012. augusztus 20. hétfő, 10:32 |
A modern négyütemű motorkerékpárok esetében általában ugyanaz az olaj felelős a motor, a váltó és a nedves tengelykapcsoló kenéséért. Erre a célra a manapság elterjedt, jelentősen súrlódásmódosított olajok jellemzően nem alkalmasak. A motorkerékpár gyártók ezért elsősorban valamelyik JASO szabványnak megfelelő olaj előírásával biztosítják, hogy minden alkatrész megfelelően működjön.
A JASO T 903:2006 szabványnak megfelelő motorolajok négy kategóriába sorolhatók: JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 és JASO MB. Az egyes olajok besorolása a JASO T 904:2006 tengelykapcsoló súrlódási teszt eredményétől függ.
|
Bővebben...
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 Következő > Utolsó >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |