Szabványok
Az olajtársaságok csak szuperlatívuszokban nyilatkoznak saját termékeikről, a pontos összetételre vonatkozó adatokat pedig féltve őrzik. A kenőanyagszabványok jelentik az autógyártók és a felhasználók számára az eszközt, ami által az egyes olajtársaságok termékei összehasonlíthatóvá válnak. Ha két olajtermék azonos szabványnak felel meg az nem jelenti azt, hogy azonos minőségűek, de annyit legalább jelent, hogy mindketten használhatóak abba a motorba, váltóba vagy egyéb kenési helyre, ahová a gyártó azt a szabványú terméket írta elő. A legtöbbször ennyi elegendő is a választáshoz.
Az alábbiakban bemutatkozik néhány kenőanyag-szabvány, a teljesség igénye nélkül.
|
2013. december 31. kedd, 22:06 |
Korábbi cikkünkben már bemutattuk a GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 specifikációkat, amelyek 2002-2003 körényékén váltották fel az addigi GM ajánlásokat, de adósak vagyunk a GM Dexos 2 specifikáció bemutatásával. A korábbi Opel és Vauxhall modellekhez még ACEA szabványú motorolajokat ajánlott a GM, majd 2010-ig a benzines modellekhez a GM-LL-A-025 a dízel modellekhez pedig a GM-LL-B-025 volt az előírás.
A 2010-től bevezetett GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott. Ez elsősorban a dízel részecskeszűrős modellek esetében fontos, a részecskeszűrő várható élettartama szempontjából. Az ACEA C3 szabvány követelményein túlmenően a szabvány az ILSAC GF-4 lerakódási tesztjének, valamint alacsony hőmérsékleti iszapképződési tesztjének előírásait is tartalmazza.
Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan.
A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabányoknak megfelelő olajok vannak előírva. |
2013. október 29. kedd, 16:18 |
Új motorolaj szabványt adott ki a Ford, WSS-M2C913-D néven. A szabványnak megfelelő olajok ajánlottak minden dízel üzemű Ford motorjához, kivéve a 2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi motorjaihoz. Kifejezetten ajánlja a Ford azokhoz a dízel motorjaihoz, ahol eddig M2C913-B vagy M2C913-C minőségű olaj volt az előírás. A 2012-től gyártott 2.2 Duratorq motorral gyártott Ford Transit gépkocsikhoz csak az új, M2C913-D szabványnak megfelelő olaj használható.
Az új szabványnak megfelelő olajok teljesítik a hosszú csereperiódusra vonatkozó követelményeket, valamint használhatók biodízellel vagy magas kéntartalmú üzemanyaggal működtetett motorokhoz is. |
|
2013. augusztus 23. péntek, 17:08 |
A legfontosabb európai kenőanyag-szabvány alkotó szervezet, az ACEA 2012 végén frissítette a személy- és haszongépjármű motorolajokra vonatkozó követelményeit. Az olajtársaságoknak, szokás szerint, 1 évük van felkészülni: 2013 decemberétől új termékek már csak akkor hivatkozhatnak arra, hogy teljesítik az ACEA szabványait, ha a 2012-es szabványoknak felelnek meg. A már létező kenőanyag-termékek 2014 decemberéig még ACEA kompatibilisnek számítanak a 2010-es limitek teljesítésével is.
|
Bővebben...
|
2012. augusztus 20. hétfő, 10:32 |
A modern négyütemű motorkerékpárok esetében általában ugyanaz az olaj felelős a motor, a váltó és a nedves tengelykapcsoló kenéséért. Erre a célra a manapság elterjedt, jelentősen súrlódásmódosított olajok jellemzően nem alkalmasak. A motorkerékpár gyártók ezért elsősorban valamelyik JASO szabványnak megfelelő olaj előírásával biztosítják, hogy minden alkatrész megfelelően működjön.
A JASO T 903:2006 szabványnak megfelelő motorolajok négy kategóriába sorolhatók: JASO MA, JASO MA1, JASO MA2 és JASO MB. Az egyes olajok besorolása a JASO T 904:2006 tengelykapcsoló súrlódási teszt eredményétől függ.
|
Bővebben...
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 Következő > Utolsó >>
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |