2016 motorolaj előírások újdonságai |
2017. január 30. hétfő, 12:20 |
Az ACEA 2016 december 1.-től érvényes legújabb szabályozása tartogat érdekes újdonságokat, de megjelent a VW 508.00/509.00 is. Közben újra előkerült a kategóriák összeférhetetlenségének kérdése a cimkéken... Nézzük sorban a legérdekesebbeket.
Megjelent az új ACEA C5 kategóriát, mely egy újabb csökkentett hamutartalmú, ugyanakkor még alacsonyabb HTHS viszkozitás értékű üzemanyagtakarékos motorolaj kategória.Érdekessége, hogy a HTHS viszkozitás értékét határok közé teszi. (2.6 mPas*s & < 2.9 mPa*s). Eközben az ACEA kivezette az ACEA A1/B1 kategóriát. Ezt az elavult kategóriát a jövőben nem használják új termék bevezetéshez.A piacon sok olyan korszerűtlen motorolaj van még, melyen ezt a jelölést megtaláljuk. Nem mai újdonság, hogy az ACEA igyekszik rendet tenni a kissé zűrzavaros szabályozásban. Ennek egyik fontos eleme, hogy kifejezetten összeférhetetlennek titulálja az ACEA A3/B4 valamint a C3 kategóriák együttes felírását a motorolajokra. Ennek egyszerű oka, hogy a C3 egy csökkentett hamutartalmú kategória, míg az A3/B4 nem az. Tehát műszakilag a két előírás nem összeférhető.Ugyanígy nem összeférhetőek a különböző C kategóriák sem. Tehát nem javalt egyszerre használni a C2 és C3 kategóriákat. Ha csak arra gondolunk, hogy a C2 üzemanyagtakarékos kategória (alacsony HTHS viszkozitása okán), míg a C3 nem az, már érthető, hogy miért nem fér meg a két kategória együtt. A mellékelt táblázaton az összeférhetetlenség problémájának összefoglalása látható.A zölddel jelölt kategóriák adott esetben összeférnek. A narancssárgák semmiképpen nem férnek össze, míg a szürke mezők "unlikely - valószínűtlen" jelzővel vannak ellátva. Forrás: ATIEL/ACEA |
A weboldalon fellelhető információk tájékoztató jellegűek és felelősségvállalás nélkül adjuk. Eltérés esetén a gépjármű és a kenőanyag gyártójának álláspontja az irányadó.