Mit jelent a viszkozitás?

Azaz mit jelentenek az olajos flakonon látható 10W40, 15W40, 5W30 és hasonló értékek?

Olajfogyasztás: tények és tévhitek

Minek van köze és minek nincs az olajfogyasztáshoz?

Ásványi vagy szintetikus?

Mitől szintetikus egy olaj és megéri-e a szintetikus olaj használata?

Meghosszabbítható-e az olajcsere-periódus?

Mennyire fontosak a gyártó előírásai a gyakorlatban?

API motorolaj szabványok

Az API SM, SL, SJ vagy API CF-4, CF, stb. jelentései.

ACEA motorolaj szabványok

Az európai motorolaj szabványok (pl. ACEA A3/B3) részletes magyarázata.

Szabványok Hajtóműolaj szabványok

GM hajtóműolaj szabványok

2009. augusztus 19. szerda, 18:23

A GM Dexron szabványsorozat az automataváltó-olajokkal szemben fogalmaz meg követelményeket.


Dexron VI

2005-ben bevezetett szabvány, a Dexron III H kiváltására. A szabvány többet követel meg, viszkozitás-tartás, oxidációs stabilitás és habzásgátlás tekintetében, mint elődje. A szabványnak megfelelő termékekkel üzemanyag takarítható meg, és hosszabb csereperiódus érhető el.

 

 

Dexron III H

2003-ban bevezetett szabvány, a Dexron III G kiváltására. A félszintetikus alapolaj jobb oxidációs stabilitást garantál. Ennek, valamint a habzásgátló adalékoknak köszönhetően, ezeket az olajokat hosszabb élettartam jellemzi.

 

Dexron III G

1997-ben bevezetett szabvány, a Dexron III F kiváltására. Jobb oxidációs stabilitás, valamint súrlódási mutatók jellemzik.

 

Dexron III F

1994-ben kiadott automataváltó-olaj szabvány, amely felváltja a Dexron IID és IIE szabványokat.

 

Dexron II E

1991-ben lett kiadva, a Dexron IID követelményeinek szigorításával. A megfelelő termékek a Dexron IID-nél jobb teljesítményt nyújtanak, köszönhetően az alacsony hőmérsékleten mért viszkozitásra vonatkozó határértéknek (max 20 000 cP @ - 40 °C).

 

Dexron II D

1981-ben kiadott automataváltó-olaj szabvány. 1994-ben felváltotta a Dexron III, de még mindig sok, korábban kifejlesztett olaj kapható ebben a kategóriában.

 

Dexron Type A, Suffix A

1957-ben bevezetett automataváltó-olaj szabvány. Előírásokat tartalmaz a kinematikai viszkozitásra vonatkozóan. A – 40°F-on mért viszkozitás legfeljebb 64 000 cP lehet.

 

Minden GM Dexron szabvány tartalmazza a korábbi szabvány követelményeit, tehát a nekik megfelelő olaj megfelel ott is, ahol egy korábbi szabvány van előírva!

 

A weboldalon fellelhető információk tájékoztató jellegűek és felelősségvállalás nélkül adjuk. Eltérés esetén a gépjármű és a kenőanyag gyártójának álláspontja az irányadó.